I'm only a disgrace to everythin'

Kite bukan lah kawan yang baik,
Saya bukan lah Junior ROTU yang baik,
Kite bukanlah Skuad yang baik,
Saya bukanlah Puan yang baik,
Noni bukanlah sepupu yang baik,
Noni bukanlah anak saudara yang baik................

Kawan-kawan,
Korang kawan-kawan ni merangkumi sejak zaman tolen lagi dalam hidup kite,
Sejak dari kite mule pandai berkomunikasi dalam kehidupan luar ini,
selain dalam rumah,
Koranglah kawan-kawan kite.
Korang,
Kite mengaku sangat yang kite selalu sakitkan hati korang, dengan cara, membuat suatu benda yang mungkin,
Korang tak pernah ada kawan cam kite..
Ada diantara korang,
Datang rumah kite,
Hanya untuk pujuk kite supaya keluar dari pertapaan kite,
Hanya untuk beritahu yang semuanya ok,
Hanya nak sampaikan yang Kite je yang fikir berlebih-lebihan,
Hanya nak bagi tahu yang.........................
Korang memang kawan kite sampai bila-bile, dalam ape jua keadaan sekali pun.
Tapi,
Kite pilih untuk buang korang,
Sampai satu tahap,
Kite dapat rasekan takde gune lagi kite hidup,
Sebab kite fikir satu hari nanti,
Sampai mase kite nak masuk kubur,
Takde sape sudi nak mandikan ngan sembahyangkan kite,
Pasal kite kawan yang sangat pelik.
Tak pernah-pernah agaknye korang ade kawan yang macam kite,
Bayangkan, korang dah nampak dah ni, kite kat luar rumah,
Korang panggil, "Wani!"
Tapi, kite meluru masuk, tinggalkan korang,
Kemudian,
Teruskan kehidupan, bagai takde ape-ape.
Apekejadahnye semua tu!!!!?
Kite tak pergi tunang besties kite,
Hanya kerana kite gemuk dan tidak boleh berfikir dengan lurus.
Tapi percayalah,
Kite tanak rosakkan gambar time hari korang.....
Kite tanak kontek kawan-kawan sekolah,
Sebab kite sombong.......
Kite tanak kontek, so sombonglah maksud die kan...
Mariam, Hasmi, Mira(SMBB), Mira(MGS), Atiqah D., Aina(Angah), Bas(Along), and Solehah(Su) dan tak lupe Franklyn Yeep, our NY hubby~
You guys are...eh....korang lah wakil kawan baik setiap sekolah yang berkodi-kodi kite tukar tu..........yang kite ade kenangan..
Kite ingat, dengan korang-korang sekali kite nak buang.........
Walhal, ape ke dosenye........
Jadi.....................................

Saye bukan lah Junior ROTU yang baik,
Terutamanya,
Tiba detik saya ditauliahkan secara rasmi,
Saya mengaku,
Saya berazam untuk tidak mahu dilayani seperti junior sesiapa lagi,
Cukup tiga tahun memendam,
Tiba masa saya harus menjadi diri saye,
POYOkan?
Tapi, itu tidak bermaksud, hari ini, saya rasa menyesal atas keazaman saya itu,
Tapi saya memang bersetuju dengan perbuatan saya itu.
Kerana saya juga sudah lalui apa yang Senior-Senior dan my most respectful Intermerdiate telah lalui.
Jadi saya sangat marah jika saya masih dilayan seperti junior, bukan sekadar junior, tetapi KADET junior anda.
Saya berazam, saya takkan mahu dibiarkan diperkotak-katikkan seperti mana yang berlaku ketika saye kadet Junior dan Intermediate.
CUKUP.
Cukup tiga tahun saya menjaga hati semua pihak,
Namun bukan setiap masa saya berjaya.
Iye,
Saya memberi gelaran kepada senior-senior dan Inter saye,
Saya ada Mama, Bapak, Boyfrien(Tn Blon), Tuan Panjang, Tuan Slam(pasal kunun nak kate slam dunk, pasal beliau cam player basketball)Tuan Sweet(dah seriously muke and perangai die mmg sweet, saye nak cakap ape dah?jgn la igt asal klu dah cakap camtu, oh..menggatal...HAISH! He's sweet, but not my taste. Get it?? PLUS I'm not that pretty or beautiful, I know it and completely agree it myself.)
*sampai kdg2 rase nak matchkan tn sweet ni ngan kezen kesayangan...(mampus aku klu die bace nih....malangnye, due due pon da berpunye.... :( *ahaks),
Tuan Hensem(yg ni die demand sendiri), Tuan Cahaya, Tuan Chom('el' disenyapkan), Tuan My Heart@Tuan Dealove(yg ni die gigih xplain kat YM pasal kesah sebenar..har har....poyo gak."It was actuallt Tuan Dealove, not Tuan My Heart..kah kah kah.), Men('tal' disenyapkan; engkau, ni haku update 1850 hours 041013 ni eh, pegi 'MAMPUS' lagi bagus. Dtg rumah org, pastu buat muke toya, mmg TAKLAH haku nak bagi muke kat kau dah pasni, tak berubah2...patut la Teha ikut. Ade kepalenye{senior diploma le katekhen~}. Bajet gedik/pandai...eee..pastu mula lah tu, masuk 'jarum' budak yg berpengaruh..ala..taktik 2007 lah.....adoi..geleng pale je haku pasni...haih. ), E, Tuan Jambu(mmg name die), Tuan Panjang, Tuan Lengan, Tuan B (cop cop! adekah ade di antare 'kami' yang mengambil serius tentang perkara-perkare name ini????? :0 i hope..not......cos if there were, then............euu....freak :O )
{ok suddenly, why do i feel like, I'm tryin' to explain the above statement to someone? Hmm......nvm *flip hair}
Kenapa?
Saye bukan lah seorang yang punyai otak yang begitu cerdas untuk mengingati semua orang,
Jadi saye aplikasikan konsep pembelajaran mnemonik,
Jadi, mudahlah saya ingin mengambil tanda tangan anda ketika MSK.
Namun, hingga kini saya takkan boleh lupe, yang saya sangat terkejut, apabila Bapak dan Tuan Alimp, adalah dua orang yang berbeza, setelah melihat saiz dan air muka yang kelihatan begitu sama.
Saya SERIOUSLY hairan, "Bukan aku da amik ke sign mamat nih???"
Tapi saya layankan aje.
Dan, ketika digelar "blur",
Saye pun baru teringat yang kenape saye menjadi blur, mungkin kerana, setiap kali saya ditanya@disoal, saya memilih untuk berfikir sedalam-dalamnye dan panjang berkodi-kodi sebelum mengeluar apa-apa kenyataan.
*So, maybe I thought way too deep, that, I becomin' a lil 'off' these days. har har.
Dan saye happy, sebab at least, bukan "gedik" atau "poyo" gelaran saye yang diberi, seperti yang 'orang-orang saya' sendiri kene.
Dua perkataan itu hanya menjadi fun apabila saya yang mengakui sendiri, tetapi, jika orang lain yang cakap,
Maka, tiada gunenye lagi saye hidup di atas muka bumi ini.
Saya takkan lupe saat-saat saya disuruh menyanyikan lagu "Kentut" dengan menggunakan melodi "Senyum siendah suria......",
Dengan muke toye, saya mengajar diri saya untuk membiarkan apa sahaja orang lain mahu buat ke atas diri saya.
Saya buang ego dan malu secara seratus pertaus, kerana,
Kalau saya malu-malu,
Nescaya tuan-tuan dan puan-puan lebih rase mahu 'menghantar' saye ke dalam kolam Sarimah sorang-sorang pada pukul 12 malam.
Gedik yang nyata, adalah sakit apabila mendengarnye.
Gedik with style, adalah brand diri saye.
Jadi..............................

Kite ade 29 orang yang(termasuk kite) kite paling kene percaye, walaupun kite tanak percaye.
Kite lawan semua perasaan syak wasangke.
Kite tak pernah ade kawan berlainan jantina sebelum ni,
So,
Untuk elakkan nampak sangat kite ni paranoid,
Kite acted cool.
Dari awal, and alhamdulillah sampailah sekarang.
Cume bezanye sekarang, kite tidak lagi act.
Serius,
Korang memang BOYFRIENDS kite, LITERALLY.
14 orang....LITERALLY.
KAWAN LELAKI, LITERALLY!!!!!!!!!!!!!!!!
So, tade sape LAYAK nak TERASA pasal hal ni!
Plus, perasaan TERASA itu hanyalah suatu perbuatan yang SIA-SIA.
Termasuk my future husband!(InsyaALLAH, Ahaks)
*Of course, Husband will be loved, while Boyfriends are.......loved too?(bwahahahaha)
*No, seriously, Squad is after my family.....tinggi darjat mereka di hati ini.......
Kalau kite nak menyombong, berlagak pandai, tanak dengar pendapat,
Korang ingat kite boleh tebang pokok nak menyemberang sungai narrow yet very deep time kite sume sesat time compass marching junior tu haaa Atong???Ehsan???????Kizzy????
Korang ingat, kalau kite tanak dengar nasihat korang, kite boleh tahu segale-gale formasi seksyen sume tu haaa Alex??Mias???Helmi???Nizam??????Ery????Awang???
Awak ingat, kalau kite berkeputusan untuk nak tunjuk pandai kat korang, kite boleh jadi Ketua Platun untuk skuad kite yang sangat lah 'COMEL" tu haa Peng???Mahza????????
*dengan Tuan Saidi yang mempunyai hobi suke nak gertak-gertak, korg igt kite suke camtu?????hipokrit je muke tenang tu....
Korang ingat, kalau tade Ajan, Acap, skuad kite boleh rapat sampai sekarang??????haaa Emon!!!!???????
*sian Emon kena marah sorg sorg..keh keh.....ok kite tambah..
haaa NIZAM!!!!?(nizam memang kene marah dua kali k)
Korang.....
Time majoriti of u guys yang followed skuad gegeirl korang yang berani tak bertempat, time outing overnite at Kuching..tgk late night Movie~That st*pid 'Quarantine'.*punah reputasi kite sbg WANIta tau...
Korang sanggup sentri tak tido time kitorg gegirl sume dah penat n terngantuk2 setelah berjalan tanpa arah tuju kat tempat berbumbung tu..depan WaterFront.
Kite sumpah terharu giler....
So kite harap sangat, korang jumpe perempuan yang baik untuk korang,
Sebab korang lah yang paling baik.
Kite? Kite jahat sikit, so, memang tak layak la untuk korang, dengan gedik plus poyonye lagi...
Tina, ingat, awak KAKAK kite, Rusmi, awak pun same,
Cume kat sorang tu, kite mengaku, kite yang salah.
Andai kate die nak pancung kite pun, memang die berhak.
Minta maaf pon takde gune.
So............

Saye bukan lah Inter yang baik untuk korang Acha, Din, Pakistan, Ain(Bulat), Aina(Panjang), Abang, Solomon, Acap, Nik, taman Rashidah utama, Lan, my lovely lil bro Iqbal, Black, Hafizudin, Jagung, Naza, Ipin, Wahida, Solomon.. *akan ditambah bile ingat...yang saye SAYANG sahaja, ditekankan untuk kesekian kalinye YANG PUAN WANI SAYANG SAHAJA!
Saye pernah dikatekan secara depan-depan oleh 'orang-orang saye' sendiri,
"Wani, kau tak pandai ajar junior la.",
"Wani, Puan Hida kate, kau tak pandai ajar junior la."
 Hanye bile korang masuk blok Seri Serapi 4 dalam jangka masa 2 hari.
..............
=.="
So,
Saya ada dua pilihan ketika itu,
'Sentap' atau 'tidak sentap'.
Saye pilih untuk, 'Tidak sentap'.
Dan bermula itulah, saya develop double personalities.
Depan korang, saye camtu, depan 'orang-orang saya', saye begini.
Whereas,
Saye sangat suke melayan SESIAPA sahaja yang lebih mude daripada saye, kerana anda kurang makan garam daripada saye.
Saye lihat anda semua seperti adik perempuan saye dirumah, dan adik-adik lelaki saye yang sengal itu.
Saye tak penah memanjakan mahupun bertindak ganas terhadap adik-adik kandung saye sendiri, jadi kenapa perlu saye berubah.
Cume, habit saye suke mengarah.....tanye la adik2 saye. Diorg bukan suka sangat pon, tapi dah saye ni kakak diorg....same la konsepnye.
Namun, belum sempat saye membuktikan ape-ape, saya sudah ditegur.
Ahahahahhahhaahhahahahha...
*Screw you, the person.(irony, we've been known each other since we were Tingkatan tiga and botrh are from the same place.......)
Maklumlah, mereka kan lebih ROTU dari segale manusia dimuka bumi ini, Wanikan tak ROTU..
Ampunkan saye jikalau terkeluar carutan dari mulut ini, kerana,
Saye pernah memiliki taska yang dipenuhi oleh kanak-kanak yang tiada dosa.
Kalau saya kaki carut, takkan bertahan taska itu selama 8 tahun, dan takkan ditutup hanya kerana, tiada anak perempuan mak saye yang boleh diharapkan lagi kerana semua sudah belajar di luar negeri(amboih).
Jadi........

Tergamak Noni tak pergi kahwin Kak Yan ngan Abang Ezri.
It's like a once in a life time event.
But I....ehhhhh...!!!!
Tapi Noni decided n.......HEY!!!
Tapi Noni berkeputusan untuk tidak pergi hanya kerana Noni gemuk dan muka berjerawat.
So.................

Noni tak turun pun bile korang datang makan-makan kat rumah.
Noni sanggup tak bersalam dengan aunties and uncles Noni sendiri.
So, one day, kalau Noni sendiri dah jadi aunty,
Bile anak sedare Noni buat camtu kat Noni, itu memang hukum KURma la tu..
Jadi.........

As time passed........(boleh tak taip dalam Bahasa Kebangsaan yang pertame??????????HAIH!)
Semakin masa berlalu,
Noni, Saya, Kite, Saye; nak doa kuat-kuat,
Supaya ade jalan yang lurus dalam hidup Noni.

Ampunkan Noni.
Ampunkan Saya.
Ampunkan Kite.



Noni, Saya, kite tak sanggup nak berpisah dengan korang.





*My Dear Late Anthony,
My dear lovely junior, the moment I heard by accident in the online newspaper about your sudden death,
my mind was automatically reminded from the moment of,
"Ant! Da study belom?", Then you replied, " Dah puan.."
During Annual Camp 2009, ORC, the moment when we had to enter into the Kem Semenggo back, during the 2.7 k's,
you pushed me from the back while sayin," Boleh puan, boleh puan. Sikit lagi."
We were in one team, aite? Remember, Ant?
I'll miss you forever Anthony.
The person I knew back then, would've never commit suicide.
But to put myself in your shoes, thinkin' of all the possibilities, rememberin' your personalities, it wasn't very suprisin' at all actually, Ant.
Thanks for bein' a humble and respectful, at least in front of me, ROTU junior of mine.
Even, you guys had to handle my bipolar disorder,


I'm so sorry, my dear Junior.
I couldn't protect you, as how my Inter did..






*Plus, I won't mind if u guys pon letak name-name gelaran kat saye, pasal, I did the same thing too, earlier.








Bukti yang I dun give a sh*t on who u are, after I tauliah~ed, once u treated ME, especially, like Cadet, itu makan nye. Sedarlah diri tu sikit..HUH. Never regret, though, NEVER once. Laki Bini cam(Naseb Puan Mar da nasihat).......huh. Keje nak sentap, org jokes pon nak sentap...cam viva....Viva lagi mulia kasi org kafir makan diri die. HUH HUH HUH! *Cume gua bertindak cam LOSER pasal gi delete repied comment gua.

Comments

Popular posts from this blog

Songs that make me cry, at least once.

And That Something New Isn't Going Well