saya dan jaringan sosial yang bersifat pelik -siri II-

*upDATING Start....: 2257 hours 241013

I believe, this is gonna be a long post. Cos, I have so much in mind now.

SOCIAL MEDIA.

SOCIAL: communicatin'

MEDIA: medium

But,
These days, there are...hey!! You know wut, to make this post sounds more 'fun', I'm gonna use mah mother's tongue.

Jadi, iya.

Ok lah, daripada saya terlalu mencuba untuk mempamerkan 'kepandaian' saya, bagus saya berterus terang sahaja.

Saya sedih.

Tapi, pada masa yang sama, saya sering memadankan muka saya sendiri, kerana, kesedihan saya pada waktu ini, saya yakin, adalah akibat perbuatan saya sebelum waktu ini. Mungkin, saya telah melupakan DIA? Yang MAHA PENCIPTA?

Entah,
Saya sendiri tiada jawapan tepat untuk persoalan saya sendiri, walhal, umur saya bukan lah dua belas(12) tahun, iaitu umur peringkat baru mahu belajar tentang selok-belok kehidupan sebenar, selain kehidupan akademik. Kini, saya merasakan, betapa saya telah banyak membuang masa saya. Kerana itu adalah pilihan saya sendiri. Kalau mahu memulakan penggunaan perkataan "KALAU" atau "SEPATUTNYA", maka, sia-sia pula segala perbuatan yang menjana pahala saya.

Oleh yang demikian.

Beginilah,

Kerana TUHAN YANG MAHA BESAR,
Saya, sekali lagi untuk sekian kalinya, dan andai kata pada masa akan datang, saya masih perlu buat begini, saya tidak kisah, asalkan anda datang pada hari pengebumian saya kerana saya mahukan anda untuk sembahyangkan jenazah saya. Saya tidak ada harapan lain.

Minta maaf,
Untuk setiap penulisan, rakaman video via apa-apa, di dunia maya apatah lagi realiti.

Saya,
Tidak punya apa, melainkan sifat-sifat yang sungguh tidak terpuji.





*upDATED finishin'....: 2309 hours 241013



Comments

Popular posts from this blog

Songs that make me cry, at least once.

And That Something New Isn't Going Well

Start Of Something New